In de nacht van 10 op 11 juni 2026 zijn in opdracht van de gemeente Den Haag opnieuw zes weesauto’s van ZKD verwijderd.
De betreffende voertuigen waren voorafgaand aan de ruiming door de handhaving voorzien van een officiële waarschuwing en een wielklem.
Met deze nieuwe wegsleepactie wordt een volgende stap gezet in de aanpak van
achtergelaten voertuigen op het bedrijventerrein. Het aantal weesauto’s op ZKD is
hierdoor inmiddels zichtbaar en aanzienlijk afgenomen.
Daarnaast vond gisteren een commissiedebat plaats bij de Commissie Bestuur van de gemeente Den Haag, waarbij het onderwerp nadrukkelijk onder de aandacht is
gebracht door twee insprekers vanuit ZKD. De voortdurende aandacht voor dit dossier en de gezamenlijke inzet van ondernemers, BIZ, Belangenvereniging Bedrijven ZKD en gemeente werpen steeds meer hun vruchten af.
Samen houden we ZKD leefbaar, bereikbaar en veilig!
